Monday, April 25, 2011

BiaSIswA!!!!!!!!

hmmm buat mase skrg ni mesti ramai yang sedang sibuk untuk mencari bantuan ataupun
 lbih dkenali sbgai biasiswa... untuk mereka melanjutkan pelajaran ke mane2 IPTA/IPTS di Malaysia mahupun yg teringin untuk belajar diluar negara.. memang tidak boleh dinafikan lagi kos pembalajaran di peringkat universiti semakin mahal dan tidak mampu ditanggung oleh golongan berpendapatan rendah dan sederhana..
justeru dengan mendapatkan biasiswa yang mampu menangung perbelenjaan mereka di universiti adalah satu option yang lebih baik berbanding mendapatkan bantuan pinjaman dari mane2 agensi kerajaan mahupun swasta.... tiada apa yang dapat saya bantu tapiii kat bawah nii senarai agensi2 yang mampu menawarkan biasiswa untuk pelajar lepasan matrikulasi/ asasi ataupun lepasan spm..... jangan sega2 nak meninjau ke laman web mereka... kerana tak rugi untuk kita mencuba kn ??? jangan kita mnyesal di masa hadapan...


BIL.
LOGO
NAMA & ALAMAT
NO. TEL & FAKS
1
Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN)
Lembah Lot G2, Tingkat Bawah Wisma Chase Perdana Off Jalan Semanthan, Damansara Height
http://www.ptptn.gov.my
Tel
:03 20927788
2
Majlis Amanah Rakyat (MARA)
Bangunan Medan Mara , No 21 Jalan Raja Laut 50609 Kuala Lumpur
 www.mara.gov.my
Tel
:03 26915111
Faks
:03 26913620
3
Jabatan Perkhidmatan Awam(JPA) Public Service Department, Block C1 & C2, Complex Federal Government Administrative Centre, 625100 W. Putrajaya          
http://www.jpa.gov.my
Tel
:03 88853000
:03 88854000
4
Yayasan Tunku Abdul Rahman (YTAR) A-10-12, Menara UOA Bangsar,59000 Bangsar,
Kuala Lumpur.
www.yayasantar.org.my
Tel
:03 2283 6063
03 2283 6073
Faks
:03 2283 6052
5
Yayasan Telekom Malaysia (YTM)     Unit Pentadbiran Biasiswa, Yayasan Telekom Malaysia, Aras 9 Utara Menara TM, Jln Pantai Baharu 50672 Kuala Lumpur                         http://ytm.tm.com.my
Tel
:-
Faks
:-
6
Kuok Foundation Berhad                    19th floor, Wisma Jerneh, 38 Jln Sultan Ismail, 50250 Kuala Lumpur
Tel
:03 21425319
Faks
:03 21456609
7
Yayasan Perak                               Tingkat 1, Wisma Yayasan  Perak, No 111, Jln Sultan Idris Shah, 3000 Ipoh Perakwww.yayasanperak.com.my
Tel
:05 25522929
Faks
:05 2531701
8
Yayasan Selangor                         Menara Yayasan Selangor, No 18 A Jln Persiaran Barat Petaling Jaya 46000 Selangor
www.yayasanselangor.org.my
Tel
:03 79551212
Faks
:03 79541790
9
Yayasan Negeri Sembilan            Tingkat 11, Bangunan Yayasan Negeri Sembilan, Jalan Yam Tuan 7000, Seremban Negeri Sembilanwww.yns.gov.my
Tel
:06 7628056
Faks
:06 7631420
10
Yayasan Kelantan Darul Naim         Tingkat 5, Kompleks YAKIN, Jln Gajah Mati. 15000, Kota Bharu Kelantanhttp://yakin.kelantan.gov.my
Tel
:-
Faks
:-
11
Yayasan Terengganu                 Bangunan Yayasan Terengganu, Jln Sulatan Ismail, 20200 Kuala Terengganuwww.ytrg.terengganu.gov.my
Tel
:09 6221733
Faks
:09 6232944
12
Yayasan Pahang                        Kompleks Yayasan Pahang, Tanjung Lumpur, 26060 Kuantan, Pahang Darul Makmur         
www.yp.org.my
Tel
:09 5181800
Faks
:09 5181888
13
Yayasan Johor                                   Aras 2,Wisma YPJ Holdings, No 5  Jln Seri Perkasa 1\3 Tmn Tampoi Utama, 81200 Johor Bharu
Tel
:07 2416161
Faks
:07 2416401
14
Yayasan Sarawak                            Level 9 & 10, wisma Satok, 93400 Kuching, Sarawakwww.yayasansarawak.org.my
Tel
:082 248688
Faks
:082 429206
15
Lembaga Biasiswa Negeri Kedah Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Kedah, Aras2, Blok c, Wisma Darul Aman, 05503 Alor Star. Kedah Darul Aman www.ibnk.gov.my
Tel
:04 7744449
Faks
:04 7744456
16
Kerajaan Negeri Perak Darul Ridzuan Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Perak, Bangunan Perak Darul Ridzuan, Jln Panglima Bukit Gantang Wahab,30000 Ipoh, Perak                   www.perak.gov.my
Tel
:05 2531957
Faks
:05 2545323
17
Kerajaan Negeri Pulau Pinang       Pejabat Setiausaha Negeri Pulau Pinang, Paras 25 Komtar 10503 Pulau Pinangwww.penang.gov.my
Tel
:04 2621957
Faks
:04 2613203
18
Golden Hope Plantation                        9-20th Floor Menara Pnb 201-A Jalan Tun Razak. Kuala Lumpur 50400, Wilayah Persekutuanhttp://www.goldenhope.com.my
Tel
:09-6220707
Faks
:09-6275524
19
Tabung Amanah Pendidikan Negeri Melaka (TAPNM)                               Aras 3, Blok B, Seri Negeri 75450 Ayer Keroh, Melaka         tapem@melaka.gov.my
Tel
:09-7717000
Faks09-7717006
20
Kementerian Pengajian Tinggi (KPTM), Blok E3, Parcel E,
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan,
62505 Putrajaya           www.mohe.gov.my
Tel
:03 8883 5000
Faks:03 88893921


yang diatas adalah senarai agensi yang terbabit... tapi ini antara laman web yang patut anda klik....


nah... senarai biasiswa pun dah dapat skarang tinggal kamu semua jeee yang harus buat keputusan yang btol dalam hidup kamu yang akan menentukan masa depan korg hehehheheheh. gud luck from KERIS...

GARY......

4 komen *,*:

KERIS said...

permohonan biasiswa khaznah nasional berhad telaah di tutup untuk sesi 2011 soo klu nk mohon kn tgu taun depan yeeee....

aJeS oThMaN said...

tengs harris tp mostly sume da tutup mse kte lum kuor matrik ag....

KERIS said...

hurmm bkan JPA ngan Mara ade ga kan ???

~Nabilah~ said...

nk tnya nie,ade x mara n jpa tawarkan biasiswa ke luar negara utk pelajar lepasan asasi???

P/s:klau boleh,balas kt email nie k,nabilah_atie93@yahoo.com.......tq sgt2 :)

There was an error in this gadget