Monday, July 4, 2011

x kotor...

"berakit-rakit  kita ke hulu, berenang-renang kita ketepian, kita berbeza untuk saling mengisi segala kekurangan kita..."-(petikan lagu upin ipin, hehe)

itulah realiti kehidupan manusia...
kita masing masing punyai pendapat dan buah buahan fikiran yang bermacam macam, namun perbezaan itu haruslah digunakan untuk memperbaiki sesama sendiri, bukan memburukkan yang lain...

"wahai umat manusia, sesungguhnya kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu saling berkenal-kenalan(beramah mesra antara satu sama lain)-al hujurat ayat 13

mengimbau peristiwa yang terjadi kepada zaman zaman kerajaan islam, bermula dengan saidina umar dimana beliau dibunuh oleh pemberontak, mengikut logik akal, kita seharusnya menjauhi segala perhimpunan yang tidak mendatangkan sesen pun faedah dan hanya membuang mase lapang kita...

jika zaman kerajaan islam terlalu jauh dengan kita, kenanglah buku teks sejarah sekolah menengah(form berape aku pun tak ingat) tentang peristiwa 16 mei, rusuhan kaum terbesar..akibatnya, malaysia mengalami kemerosotan ekonomi kerana pentadbiran kerajaan diganti dengan MAGERAN...

jangan kerana ikutkan perasaan, 'kampung' Malaysia kita ini tergadai...

pelbagai cara untuk memperbaiki kekurangan sistem pentadbiran kerajaan, namun menggunakan perhimpunan yang waima budak sekolah pun tak suka berhimpun pada waktu pagi perlulah dijauhi...

aman dah rasenye kalau prinsip rukun negara diamalkan sepenuhnya oleh negara yang berbagai bangsa kita ni, tak perlu nak wujudkan parti sosialis kat Malaysia ni...

jadi, jauhilah segala perhimpunan haram, ajarn komunis dan banyak banyakanlah dengar perhimpunan jumaat sebelum semayang jumaat, hihihi...




*wahai tuhan ku tak layak ke syurgamu, namun tak pula aku sanggup kenerakamu, ampunkan dosa terimalah taubatku, sesungguhnya engkaulah pengampun dosa dosa besar*

4 komen *,*:

mazeermohamad said...

nice blog! follow u! wowowo! ngeri gak bila fikir2 pasal perhimpunan haram neyh!

Check It Out! JOM TUTUP AURAT!

KERIS said...

ngeri kalau jadi, heheh

Zulqarnain Musa said...

follow sdhblog keris ni...best2 lgu ni pn fun dijemput semua ahli keris bertandang diruang zul plak k....(pss klo sdi tkn button follow) http://www.journalsukasuki.blogspot.com

haris@gary said...

wuuu skang deme wat kat stadium lak akn hehhe x yah la berseih sgt... hehhe

There was an error in this gadget